Feb 9, 2009

Kemunculan Blog Baru

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua.

Tepat pada jam 2300 bertarikh 09/02/09, muncullah sudah satu blog baru yang setelah sekian lamanya dibaikpulih mengikut pandangan rakan-rakan yang sudi untuk membantu.

Pelangi Khayalan
Di sebalik nama yang diberi pada blog ini, saya sebagai penulis mempunyai cerita menarik mengapa nama ini dipilih dari belasan nama yang telah dicadangkan oleh rakan-rakan. Secantik nama, seindah makna. Setiap nama yang dicadangkan mempunyai makna dan harus punya 'tagline' yang tersendiri.

'Sesuatu yang sukar digapai,
Tetapi ianya ada di sebalik kesamaran kabus,
Hadirnya ia memberi sinaran,
Pada diri insan kesepian' 

Memberikan maksud yang jelas sekiranya 'tagline' ini difahami oleh semua. Pelangi wujud selepas kehadiran hujan yang gerimis membasahi bumi ciptaan Yang Esa. Namun tidak semua insan dapat melihat sinaran yang dibawa oleh pelangi yang indah pada pandangan semua. Begitu jua dengan kebahagiaan yang dikejar oleh setiap insan. Kita sering mengejar kebahagiaan, kerana itulah yang membuatkan kita merasai kehidupan yang penuh dengan tawa. Pelangi hanya wujud di sebalik kesamaran kabus, dan ingatlah, kebahagiaan ada di mana-mana, walaupun pada asalnya kita hanya mampu melihat penderitaan dalam kehidupan.

No comments:

Post a Comment